Rabu, 14 Januari 2009

aku, dia dan kau (hasil nukilan babyotai) part 7

7

Biasala bila balik jumpa ngan kengkawan, gather ramai2. berborak, berbincang.

Tak lama lagi final exam la……… sem ni aku macam terabai skit la…Terlalu banyak perkara yang nak difikirkan. Emosi aku tak stabil, konsentrasi pun mudah terganggu. "Apasal ko ni Tikah, aku tengok ko ni semacam je? Rindu kat Nua ye? Tak hepi macam slalu, diam je, pastu asyik termenung, entah ape yang kau fikirkan. Ko ada rahsiakan papeke dari kitaorang?" Teguran budak kecik sambil dianggukkan oleh sahabat karibku yang lain (cheah, afzan, lina and ita) menyebabkan aku tersenyum dan tergelak. "La pulak.... tup..tup...tup.... gelak. Tapi korang perasan tak, gelak dia tetap berbaur gelak jahat macam dulu gak". Kata-kata lina menyebabkan tawaku makin kuat. Lega skit rasanya bila dah ada bersama ngan member ni."Apalah korang ni... aku diam tak leh... aku bising macam dulu korang lak yang tak tahan. Aku gelak lagi".aku saja nak hidupkan lagi suasana yang bahagia ni." Ok.... ok.... lepas final ni kita gi jalan-jalan nak tak? Budak kecik plan nak pegi pangkor, dia leh drive Toyota unser mak dia. Kita bermalamlah kat umah dia. Amacam?" Cadangan lina menyebabkan aku mengelamun lagi. Alamak alasan ape pulak ni yang aku nak excuse ni. Susah jugak kalu nak berahsia ni. Alah kalau bagi tau pun diaorang mesti tak caye nye. buktipn tak de. Tapi aku takutla kalau aku bagitau nanti diaorang gelakkan aku. Aku takut diaorang dah tak nak kawan ngan aku yang dah bertilte 'isteri' ni. "hoi….. semua dah setuju… ko macam mane?" terkejut aku kena sergah. " La, termenung lagi... ko ni apsal ha..?" kata ita... "Jadi... ehhhh tak jadi... eh... kejapla...." apa aku ni kalut tak pasal-pasal ni. "ni apasal yang ko ni duk kalut semacam ni.... ko ada masalah bagi tau kat kita orang.." kata afzan. "aku kena mintak izin dulula... kalu dia bagi aku jointla... eh kalu mak and abah aku bagi aku pila". Kataku." Alah. Kau tak de tak hepila... mak abah ko mesti bagi nye... Jomla pi... bila lagi nak enjoysssss........nilah masanya Tkah.... kalu dah keje, dah kawin nanti susah dah kita nak jalan sama-sama macam ni." Kata cheah. (aku memang dah kawin pun. Kataku perlahn tapi tanpa aku sedari, kata-kataku tadi dapat didengari oleh lina. "apa ko cakap? Cakap skali lagi. Biar betoi.... aku salah dengar ke. Eh... yeke..... ko tak..... tak mungkin..... yeke tikah.... ko dah kawin.... musykil… ko dah kawin ngan Nua….. apasal tak ajak kitaorang…. Sampai hati ko tkah……. Kempunan aku….eh tapi ko ni suka tipu… korang cuba check skit,,, tengok muka dia….eh tapi… ko tak tipukan kali ni … sebab reaksi ko tak macam kebiasaan ko menipu… " Lina terus tarik muka masam, kecik ati la tu sebab aku tak bagitau pape. Kengkawan yang lain aku tengok melongo...."weh... tutup mulut korang... masuk lalat, kang ada lak yang dapat kolera masuk hospital…" kataku wat lawak cuba cover line…. Ubah topic. Tapi macam tak berjaya je. "ye ke tikah....." serempak yang lain bertanya. Tak delah.. aku tipu je… heheh.. cuba wat lawak lagi…tp smua serious pandang aku.. Perlukah aku berterus terang. Alah buat pe nak rahsia, lambat laun diaorang pun tau gak. "eh …. Tapi takde tanda pun yang ko dah kawin. Cincin tak de pun….. inai pun tak de……ko ni biar betoi... cakapla weh...Kenapa ko diam ni... ni mesti betoi ni.... eiiii.... Ko kene cekup ke... ?" tanya lina. "ish... nauzubillah..... apalah ko ni lina.. jaga skit mulut ko tu… biar tikah sendiri citer…"kata ita. Tetiba aku rasa sedih... apa lagi... uwaaa..... airmata aku tak dapat di tahan lagi... apalagi... uawa..... aku menangis lagi.."sabarlah tikah menangisla sepuas hati ko. Kita orang tak paksa ko nak citer kalau ko tak mahu.' Kata cheah, tangisku semakin reda. "ya aku memang dah kahwin. Ingat tak yang aku pernah citer pasal janji aku ngan kuarga aku dulu." Tanyaku lemah, semua mengangguk. "jdi ko kawin dgn org lainla ni bukan dengan Nua la ni?...tanya Lina. Tangisku semakin kuat kerana soalan Lina. "ishk…ko ni Lina…buat lawak pulak mase macam ni.Seriusla skit…aku tampo kang." Kata Afzan cuba memujuk aku…"Bersabarlah tikah, mungkin suami kko tu adalah yang terbaik untuk ko. Kitaorang pun tak berapa suka kalu ko dengan Nua tu." Pujuk Afzan lagi cuba meredakan tangisku. "Emm betul… dahlah muda daripada ko…tak educated…handsome pun tak…aku pelik gak..apela yang ko sayang sangat kat dia." Kata lina..aku hanya mendiamkan diri. Dalam diam memikirkan ade benarnya kata2 lina tu…tapi entahj...xtau...tapi dah suka..."tu aku tau...tapi kalu hati dah sayang nak wat camane… tapi skang aku ade masalh lain…masalah macam mane aku nak terima suami aku…suka atau tak akukena patuh pada dia. Buat masa ni dia masih boleh bersabo dengan perangai aku lagi.."kataku...memikirkan kesabaran manusia ade tahappnye..."apa nama suami ko…emm orang mane ekk..? Tanya cheah. Nama dia aizat Bin Iskandar. 28 tahun…profession dia as an engineer. Orang negeri aku gak..Pahang… jugak. Dia tu anak pelanggan mak aku masa mak aku keje jual emas dulu. Dah lama tu…mak aku benti jual emas dah 3 tahun dah. Tetiba jek terjumpa smula kat kedai jamu mak aku ...kan skang mak aku bukak kedai jamu lak. Entah..suami aku kata dia pernah nampak aku...entak bila entah dia pernah nampak aku...aku pun tak tau. Tup3 terus pinang aku... seingat aku... aku tak pernah jumpa dia pun...tapi dia kata aku pernah jumpa dia. Ko tau lepas dah akad nikah kan..kan ke kena salam ngan suami...mase tula 1st time aku tengok suami aku...masa tu la aku baru kenal muka dia...huhuhuh... ko bayangkan perasaan aku ni... takut....dah lah kecewa...takut lagi....dada ni macam nak meletup.. berdegup kencang...rasa nak putus kepala aku ni... susah aku nak lupakan yang aku dah kenal 3 tahun...dan dalam mase yang sama kena terima orang baru...huhuhuhuh..malam tu kan...sebab aku terlampau penat aku wat bodo jek baring kat sofa ruang tamu rumah aku/....entah bila..aku tak sedar aku dah pun terlelap...mungkin sebab letih sangat kot....letih minda...jiwa raga...aku pun tak tau yang aku kena kawin...cuti semester ari tu la...ari aku balik dari kl tu la...sampi umah..terus kena kawin...belum panas tilam aku tengah lepak dah kena tunang. Tup2 malam tu jugak akad nikah. Nak protes kang orang dah siap masak....kuarga lelaki dah menyewa kat jiran umah sebelah aku... kaum kerabat dah sampi... nak tak nak...aku terpaksa...korang bayangkan kalu korang kat tempat aku...aku mintak maafla sebab tak ajak korang... sebab tak sempat weh..lagipn kepala aku masa tu dah xpikr ape dah... kosong....macam dah mati...jasad jekkat dunia tapi hati ni dah mati...kesal gak aku...tapi ni kenduri kecik jek...mak aku ajak sedara terdekat sebelah pompuan and lelaki... kenduri besar-besaran cuti sebulan nanti...so korang dijemput datang and attendance compulsory ok... aku cari korang dulu...kalu tak de siap korang....tau la nanti aku wat per kat korang....space JHA 150 dah muat2 jek sbb aku xde kan...so no excuse ok..."aku mengeluh berat...tapi lega sikit sebab dah terluah yang terpendam dalam hati..."takpela tikah...kita orang paham...kalu kita orang kat temapt ko...tak tau gak ape jadi...kalu aku mesti lagi dahsyat...skit2 pengsan aku rasa...."kata lina..."yang penting ko bahagia and kita orang pun bahagia..."tambah budak kecik...atau nama sebenar Nurul Fadzillah Mohamed...."abis tu keluarga dia macam mana dengan ko..ok ke? Dan yang penting ko dengan dia camane?" tanya budak kecik. "emm buat masa ni kuarga dia layan aku baik jek. Tapi xtaula kan baru jek lagi. Antara aku dengan dia...ni yang susah ni...ni yang masalahnye ni...yelah kalu dah baru putus cinta susah skit aku nak terima dia... banyak gak aku wat dia kecik ati... kekadang aku macam berkhayal sendiri...wat macam tak endah kat dia...wat tak tau...kadang2 wat bodo..aku takut sebenarnye... huhuh... tapi kekadang timbul gak rasa kesian bila tengiok dia..entahla/...tapi aku bukan sengaja....hati aku ni tak boleh nak berpura-pura... aku tak leh sorok perasaan aku yangh sebenar/. Kekadang aku nyampah giler tengok muka dia. Geram..nape dia yang kawin ngan aku...tapi kekadang kesian lak...entahle.. tapi aku tengok dia sabar....yeler baru 2 minggu aku kawin ngan dia kan,...memang ler dia layan aku baik...xleh komen lelebih sebab baru lagi...manusia leh berubah bila2 masa jek. Aku balik ni pun dia yang anto...tapi aku tau dia perasan ade somthing wrong ngan aku...hujung minggu ni dia nak amik aku bawak balik kampung katanya."ceritaku panjang lebar. "dia langsung tak sentuh ko ke?" tanya lina. Lina aku xpelik kalu dia tanya soalan pelik2 macam tu. Kalu bab2 macam tu...lina memang nombor satu...entah ape la lagi soalan pelik nanti. "sentuh? Mestilah sentuh beb...rezeki dah depan mate...halal lak tu...bbodoh r kalu biar..." saja aku nak menyakat dia orang...melongo semuia..."ish korang ni....xkan xtau ape yang orang dah kawin wat?" saje aku nak tengok reaksi seterusnye dari dia orang....adeyang masih melongo...ade yang tersengih....ade yang ternganga...."wei....apela korang ni...mestilah dia sentuh aku...kan ke lepas kad nikah tu salam... tak ke sentuh namanya. Siap cium dahi aku lagi ada.Bila sesi pengambaran yang aku tak tahan...tu memang sentah bangat...peluk lagi... huhuhuhu/....rasa nak pitam pun ada gak...posing macam2 ...macam nilah...macam tulah....eiiii...rimas siot....."kataku....tengok dia orang kembali normal... dah tak terkejut macam tadi..."alah ko ni....sentuh...sentuh...xkan xpaham..." kata lina...aku sengih...bodoh la kalu aku tak paham,...sebenarnye perkara tu yang aku paling takut bila berdua jek dengan suami aku...aku tau tanggungjawab aku sebagai isteri tapi...xbolah la...kalu menjalankan tugas sebagai isteri tanpa ade perasaan sayang...xrela you...sengihan aku makin panjang bila tengok reaksi wajah lina yang penuh mengharap...akhirnya aku tergelak..."eiii ko ni lina... ke situ pulak...aku belajo lagila... kitakan ade lagi 2tahun la...buat mase ni dia entahla...dia macam xde pun nak ke arah macam tu lak...tapi kalu setakat peluk cium tu ade r...yang tu aku memang dah xde alasan nak mengelak....huhuu...takut beb...dah la xkenal...pegang aku...peluk cium.....eiiii....takut r...memang takut sangat.....tapi aku ngan dia takla sampi tidur berpisah... aku tido sekatil ngan dia...aku masih ingat tanggung jawab aku sebagai isteri...walau aku xleh nak terima dia lagi...tapi xler sampi berpisah tido...Cuma untuk ke tahap bersama tu aku rasa masih jauh lagi...ha...aku tau ko nak cerita sensasi kan...ni aku nak story skit ni...amboi...makin rapat korang ngan aku ek...ish2222 laeh tahan gak semua sekali ek...apelah.....

Ok la...untuk tidak menghampakan korang kan..aku citerla skit... macam ni... pagi esoknye lepas aku kwain malam tu kan...aku memang takut giler masa tu....aku memang fikir ,,....abisla aku...kene extend belajo...mengandung...tapi alhamdulillah ynag aku period mase tu... malam kawin tu akukan citer tadi aku tertido kat sofa ruang tamu rumah aku... bila aku bangun pagiaku dah kat dalam bilik.mase tu aku tersedar sebab sejuk dan ape lagi tarik selimut r nak sambung tido...and aku lelap semula...tak lama pastu aku dengar suara lelaki suruh aku bangun...biasa r aku ingatkan ayah aku r...aku pun cakapla...cutila bah....kepala aku memang xterpikir pun pasal suami aku...so aku xtau pun tu suara suami aku... aku tarik comforter makin kemas and nak tido r ni...tapi entah kepala aku terpikir..and teringat yang aku tido kat luar semalam...apasal tetiba kat dalam bilik...seingat aku xde sape ynag nak angkat aku...and aku xpernah tido berjalan...aku pun bingkas bangun...macam dah teringatla...walau sebenarnye tak nak ingat....aku duduk atas katil...cuba memikir...tetiba pintu bilik air terbuka....emm...aku terkejut r pelagi....ade lelaki bertuala jak dalam bilik aku...pintu utama tertutup and berkunci lak tu... malu aku tgk...aku jerit r....tapi suami aku cepat2 cekup mulut aku....huhuhuhuhu....aku mengganas r....tapi diakan lelaki....ape lagi kecoh r org dlm rumah...mula lah duk ketuk pintu,...biasa r kan nak tanya ngapa...pelan2 dia bersuara...nape menjerit...ni abangla..suami ikah...bukan orang jahat tau....