Sabtu, 28 Januari 2023

Aku takut dengan jiwa yang lemah dan lalai

 

Hanya Engkau shj yang mengerti ya Allah kekecewaan dalam hatiku ini

Tapi siapalah aku untuk kecewa dengan takdirMu

Sesungguhnya ada masa aku dah rasa tak daya nak menampung lagi

Kekecewaan buat aku merana

Ya Allah bantulah aku,

Bukalah pintu ketenangan dan keredhaan dalam hatiku

Lupakan la semua ingatan dan bebaban jiwa ini

Aku xmau ingat lagi

Bantulah aku bina kehidupan yang baru

Yang pasti aku nak jadi makhluk yang meredhai akan takdirMu

Dan sentiasa mencari redhaMu.

 

Aku sedar ya Allah, aku manusia yang penuh kesilapan

Cuma ada waktu aku sangat lemah, rasa tak daya,

berat sangat rasa bebaban di hati,

jangan biarkan aku terus menerus begini Ya Allah

Aku takut dengan jiwa yang lemah dan lalai

Cuma ade masa aku tak mampu

menghentikan air mata ku daripada terus mengalir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan