Sabtu, 27 Jun 2009

Doa keselamatan dalam bahasa Melayu

kenapa rasa sedih bila dengar doa keselamatan oleh syamil... merdunye suara,... sedih... sayu... tidak jemu walau diulang berjuta kali....

"Ya Allah, jadikanlah aku dikasihi pada hati-hati mereka yang berimandan gembirakanlah aku sehingga seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya."

"Ya Allah ya Tuhan ku, kurniakan aku rahmat dari sisiMu, dan berilah petunjuk kepadaku dalam urusanku dengan segala petunjuk, Mudahkanlah urusanku ya Allah, permudahkanlah jangan disulitkan kerana Engkaulah yang Maha memudahkan, segala yang susah adalah mudah bagiMu, Ya Allah, sempurnakanlah dengan segala kebaikan, dengan rahmatMu, Ya Allah wahai yang paling mengasihi daripada segala yang mengasihani."

"Cukuplah Allah untuk (menolong) aku, dan Dialah sebaik-baik pengurus (dan terserah padaNya segala urusanku)"

"Wahai Tuhan ku, anugerahkan lah kepadaku agar isteriku dan anak cucuku menjadi penyenang hati ku dan jadikanlah aku pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa."

"Ya Allah muliakan aku dengan tercapainya hajatku dan berilah aku kekuatan dalam menta'atiMu."

"Ya Tuhan ku, kurniakanlah kesabaran ke atas diriku, dan tetapkanlah pendirianku dan tolonglah aku menghadapi orang-orang yang kafir."

ameen.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan