Isnin, 6 April 2009

exam week

pergh... exam sudah tiba... mcm mane ni... tolong???.....!!!!!!!!!.. takut!!!!!!!!...

si A: kenapa takut???
aku: sebab xsedia...
Si A: nape xsedia?.. selama ni wat per?..
aku:.. (tersenyum malu)... hehehe... xtau la.. apsal...
Si A:.. xpe la dah lepas.. skang fikir exam yg nak dihadapi
aku:.. tapi xsedia lagi... assignmen pun ade lg pending ni..
Si A:ade bape lg assignment?
aku: 2 lagi...mmg xsempat dh tu.. mmg kene submit after exam la..
Si A: erm... walaubagaimanapun... exam tetap akn datang...
aku: ye saya tau.. tp xtau la sem ni macam mane?.. nape entah?...
Si A: bercinta ker?>.
aku:.. erm.. awal sem ade la.. tp dh break up... cuma susah nak cakap..
Si A: nape lak susah nak cakap.. bg jek r tau... kalu tak bgtau.. u simpan perkara tu dlm diri u sorag.. lama2 makan diri u...
aku:. i tau,,.. xtaula.. tp i ni kadang2 blur... xleh fikir.. i try to push myself utk struggle.. but end always due to failure...
si A:.. hei.. please look at me when u talk to me... take a deep breath.. take ur time... cerita pelan2
aku:.. (looking at him dont know why cannot, sehingga tetiba tertunduk malu)...
Si A: kenapa?.. ade ape yg xkena ke?...
aku:.. nothing.. xdek pape... i just dont know why .. i x boleh tentang mata u...
Si A: (smiling)... u malu ke?... hei.. kita kawan dah lama la... kenapa mesti malu..
aku: ntah i pun xtau... but i try my best.. mmg kita kawan dah lama.. tp itu dulu... masa zaman skolah.. skang i jumpa u , kita dah dewasa.. dah tau malu...
Si A: ooo... i see... ok.. xper.. macam mane.. problem u tadi?.. nak citer kat i ke tak nak?..
aku:.. xtau la.. i xtau nak start macam mane?...
Si A:.. senang jek... u just perlu luah ape yg u rasa u nak cakap... ape yg buat u stress.. ape yg buat u xpuas hati....
aku:....itu yang i malu tu...
Si A:.. okla .. i pusing kat lain.. so kira u citer kat belakang i la.. ok tak>...
aku & Si A:.. gelak....
aku: ape la u ni.. wat lawak... blakang pun.,,, itu still u jugak...
si A:... hehhe... ok.. i nak tanya u?..
aku: ape dia?
Si A:.. u kata u xboleh study.. blur... kan?
aku: ye.. tp bila org tanya, mcm discussion.. i boleh bg suggestion, but bila i wat keje sorg2 i jd blur... mcm on off la.. kejap ok kejap x ok.. xstabil..
Si A:.. u need somebody .. yg boleh u talk to.. share something.. u xleh boleh duduk sorg2.. sbb situasi u ni... mcm u lost tau..
aku: lost?
Si A:... betul.. i xtau u ni mcm mane?.. tp yg i tau.. i xtau sgt family u.. u xpernah citer.. yg i kenal u.. u memang happy.. always laughing.. happy go lucky... manusia.. xkan adek masalh langsung.. so maybe mungkin ade yg terbuku dlm hati u yg u xluahkan.. yg sepatutnya u luahkan.. lama2 mcm disket la.. bila dh penuh .. full... it may affect u... how it affect u.. look.. what happen to you...
aku:.. (staring at him).. i xtau plakk yang u ni pandai.. dlm pshycology.. u amik jurusan ape?..
Si A:.. nope.. when i look at u.. i dah tau.. anak mata u.. u cannot lie to me.. ask urself.. betul tak ape yg i cakap?... i just want to help u...
aku:.. (silent and keep thinking)... may be ape yg u cakap tu betul... byk yg i lalui.. byk yg i alami.. but... itu peribadi.. should i ....???>.
Si A: aha... memang yg peribadi la byk affect u punya feeling.. sbb surrounding u penuh dgn harapan.. kasih sayang... so ia akan bg kesan lebih la..
aku:.. talk to u ni kan... wat i .. pelik...
Si A:.. nape lak...
aku": xdek pe la... but i rasa lega skit.. so xyah la i citer...
Si A: see.. u just need somebody.. yg u boleh bercakap.. skang u xluahkan pun u dah getting better...
aku:.. (angguk).. yes.. i need somebody yg i boleh bercakap.. yg boleh dgr ape yg i nak cakap dgn hati yg ikhlas... tp. .. hanya sorg dlm idup i .. i jumpa... dan skang i jumpa lg sorg...
Si A:siapa dia org tu
aku:.. org yg i sgt syg.. but ade certain i still xblh story kat dia.. takut dia risau... dan yg lagi sorg tu u la..
Si A:... oo.. ok then.. u boleh bercakap dgn i bila perlu...
aku:.. look at him.. are u sure?
Si A:.. yup.. ape guna kawan kalu xboleh tolong orang...
aku: u cakap senang.. nanti ape pulak org kata... u lelaki.. i ni pempuan..
Si A:... ok.. kalu itu yg u takutkan.. zaman dah canggih.. u boleh call... sms.. email.. chatting..
aku:.. kenapa u baik pada i.. i takut...
Si A:.. takut (pelik)\
aku:.. i takut i tersuka kat u.. gelak...yela ...
Si A:.. oo.. kenapa i tak layak ke untuk u.. (sambil tepat memandang aku)
aku:.. no.. u seorang yg ok.. xdek kurang.. tp i takut u jek xnak kat i..,.. no la.. i just kidding.. gurau jek.. jgn amik ati ek..dont take it seriusly
Si A: wait.. kalu u amik serius, i lagi suka.... u better fikir elok2..
aku:.. no la... u ni main2.. kalu i jatuh hati betul2 susah plak.. dpt plak penyakit baru.. frust menonggeng... u tu byk peminat.. handsome..
si A:.. ye la tu.. so.. if ade pape.. just give me a calll.. or .. i jek la call u... jgn xjawb lak ...
aku:.. ok then c u... take care..
si A: same goes to u...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan