Sabtu, 4 Mac 2017

detik hiba yang tiba

19 februari 2017. hari yang akan diingati sampai ke akhir hayatku. patutlah pagi ini terasa begitu sejuk, sedih dan tidak tergambar perasaan di hati. rupa-rupanya mok nak pegi buat selama lamanya. Alfatihah untuk mok.

 28 mei 2016, tarikh mok terjatuh dalam bilik air dan telah menyebabkan tulang punggung mak retak dan tak boleh lagi berjalan. penderitaan 9bulan terlantar. kini mok dah tiada dan pergi buat selama lamanya. Alfatihah buat mok.

hari ini hari yang kali terakhir aku melihat wajah mok di dunia. semoga mok ditempatkan di kalangan orang yang dikasihi Allah. Alfatihah untuk mok.

melihat wajah mok, aku sangat berpuas hati dengan air mukanya yang berseri, dahinya yang masih lembap dan bau yang sangat wangi yang tidak dapat aku terjemahkan wanginya. walau sebak, tapi jiwa aku redha dengan kepergiannya. Alfatihah buat mok.

kehilangan seorang yang paling dikasihi di dunia. seorang yang tak pernah jemu mendengar setiap ape jua masalah yang aku alami. sangat terasa ketiadaannya. satu tamparan yang hebat. tapi ini akan aku jadikan satu semangat didunia ini demi membantu mak di sana. akan aku usahakan ape jua amalan yang boleh sampai ke mok di sana. agar mok sentiasa tenang dan gembira di sana. Alfatihah buat mok lagi.

ikah akan tetap sayang mok sampai bila2 dan akan cuba menjadi anak yang solehah dengan bekalan ilmu, akhlak dan didikan yang telah mak bekalkan. mok adalah mok yang terbaik. al fatihah buat mok

buat yang telah membaca, sedekahkanlah alfatihah buat mok kesayanganku. Hasmah binti Sulaiman. moga mok bahagia dan tenang di sana.