Isnin, 16 Jun 2014

faktor2 yang TAK dititikberatkan yang MEMANGGIL SYAITAN mendampingi diri kita

Antara faktor-faktor yang tidak dititikberatkan yang secara tak langsung memanggil syaitan untuk mendampingi diri kita ialah:

1. tidak bersolat - maka syaitan akan mengikat seluruh kehidupan manusia itu dan akan menjadi semakin menjauh dengan Allah.

2. tidak membaca Al-Quran - maka syaitan akan mengikat fikiran daripada memikirkan kebesaran Allah, menyayangi para nabi dan salafussoleh

3. tidak membaca kalimah bismillahirrahmanirrahim dalam setiap perbuatan - maka syaitan akan mengikat pintu kesyukuran dan mengingati Allah, maka syaitan akan menggantikan dengan keegoan, kesombongan, takbur, bangga diri dan merasakan sentiasa ketidakbercukupan walau kenikmatan sebesar gunung

4. mandi berbogel tanpa kain basahan - maka diikat rahmat rahmat dari Allah yang mana malaikat rahmat akan lari dan syaitan akan datang mendempel pada kita

5. tidak memberi salam ketika masuk rumah - diikat keberkahan dan keharmonian rumahtangga, yg mana jin dasim akan berleluasa dalam rumah, makan, tido dan pakai, sekali dengan jin..

6. tak tutup tingkap dan pintu ketika azan maghrib dan tidur malam - syaitan yang bertempiaran lari akan masuk ke setiap lubang (iaitu tingkap dan pintu yang terbuka).. maka adalah tempat penginapan utk syaitan tido, makan dan sebgainya.

7. tak baca doa dan tak ikut adab masuk dan keluar tandas - di dempel dan di cabul oleh jin jantan dan betina

8. tak bersih diri (busuk dan kotor) - itu sifat syaitan kerana para nabi n salafussoleh semua memakai pakaian bersih dan minyak wangi iaitu haruman kasturi..


sesamalah mengambil pengajaran. di dunia ni matlamat utama ialah memerangi syaitan dalam diri untuk berjaya melaksanakan perintah Allah dalam meraih redha Allah (MArdhatillah) yang mana redha Allah itu melalui ibu bapa, suami isteri, anak-menakan, saudara mara dan seluruh umat manusia di dunia..

wallahu"alam