Khamis, 13 Februari 2014

Pilihlah Aku



Ya Allah,
Bertemu lagi aku mengadapMu,
Hari ini ingin ku luahkan rasa hati ini
Walau Engkau telahpun mengetahuiNya
Tetapi kepada Engkaulah tempat yang terbaik untuk ku luahkan rasa hati ini
Sesungguhnya Sudah lama aku merindui saat ini
Saat hati ini tulus berbicara dengan Mu
Saat hati meluahkan dengan deraian air mata tanpa henti

Ya Allah,
Telah banyak dosa ku lakukan
Telah acapkali aku Engkar padaMu
Sudah acapkali aku alpa kerana mengejar dunia
Sudah acapkali aku leka dan lalai
Bahkan dihujung waktu seringkali aku datang bersujud kepadaMu
Kadangkala aku lena diulit kesenangan dan lupa kepadaMu

Sebak terasa hati ini,
Walau sudah bergunung dosa aku lakukan
Walau banyak kali aku Engkar dan menggamit kemarahanMu
 Tapi saban hari tidurku di atas tilam empuk
Pagiku masih bersarapan dengan rezki,
Bergeraknya aku dengan kereta,
Mewah…
Itu semua pemberianMu pada aku yang telahpun banyak melakukan dosa…

Tak tertahan rasa mata ini
Tanpa sedar mengalir air mata,
Sedih dengan keingkaran yang telah aku lakukan padaMu
Masih belum sedarkah aku akan Kenikmatan yang telah Engkau berikan
Walau aku telah ingkariMu..

Dan paling sayu dan sedih,
Apabila hari ini Kau panggil aku mengadapMu
Dengan seribu satu rasa penyesalan dihati dengan kesilapan yang telah aku lakukan
Hanya kerana hanyut mengejar dunia
Terimakasih ya Allah akan kurniaan hati ini
Menjentik aku dari lena yang panjang

Tidakkah cintakah aku pada Mu ya Allah
Tidak inginkah aku bertemu Mu ya Allah
Bertemu dengan penciptaKu
Yang sentiasa mengampuni ku
Yang sentiasa memberi kenikmatan padaku
Yang sering memujuk perasaan hatiku

Ya Allah,
Pilihlah aku untuk bertemu mengadapMu
Pilihla aku ya Allah..
Mekarkanlah ya Allah rasa cinta dan rindu ini kepadaMu..aku cinta padaMu ya Allah….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan