Selasa, 16 November 2010

Siapakah Aku?

Tersenyum mekar tanda bahagia

Tersenyum hambar cuba menutup duka

Tapi sinar di mata tak mampu menipu

Jauh mengelamun, menyelami isi hati

Siapakah aku?

Ya, siapakah aku?

Keluhan jadi peneman setia

Alpa diserbu sesak dijiwa

Alpa diserbu dugaan yang nyata

Hanyut dibawa arus kelalaian

Siapakah aku?

Ya Siapakah aku?

Merenung jauh… mencari jawapan,

Kosong, sepi, tanpa sedar mengalir air jernih,

Membasahi pipi.. apakah erti tangisan ini?

Siapakah aku?

Ya siapakah aku?

Terkejar mencari diri

Bertanya siapa aku?

Ingin ku cari penyentap..

Agar mindaku terbuka luas..

Tiada lagi pemikiran ini..

Menghanyutkan..melalaikan..

Menjadi punca bisikan syaitan..

Alpa aku..lalai aku..

Kerana penyakit jiwa.. jiwa kotor..

Keras hati..ego tinggi..

Siapakah aku?

Ya siapakah aku?

Mengeluh kesah, tiada syukur.. tiada redha dalam diri

Siapakah aku? Ya siapakah aku?

Kembali aku, mencari punca..

Punca dalam diri sendiri..

Sendiri perlu memilih.. sendiri perlu kuat..sendiri perlu utuh berdiri..

Butakah aku?.. tulikah aku…

Bangun!!!!!! Bangun!!!!!bangun!!!!!

Allahuakbar!!!!Allahuakbar!!!!Allahuakbar!!!!!

DARI ALLAH AKU WUJUD.. KEPADA ALLAH AKU KEMBALI…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan