Khamis, 28 Januari 2010

diari aku 3

Kitab[11] (Al Quran) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertaqwa[12],(al-baqarah:2)


Surah Taha, Ayat 132 Dan perintahkanlah keluargamu serta umat mu mengerjakan sembahyang, dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepada mu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepada mu. Dan (ingatlah) kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa. (MIRACLE)


tak semua yang kita nak kita akan dpt...kekadg kita perlu juga lalui ape yg kita xnak demi untuk keperluan hidup...cuma bila sekadar memenuhi keperluan hidup ia akan jadi sukar berbanding melakukan sesuatu yg disukai...disitulah membina ke arah pemikiran yg matang...


duk sorg2.. tersenyum sorg2.. tidur pun senyum.. makan pun senyum.. semua senyum... keje pun senyum.. makan tak terasa.. mandi tak terasa... tidur macam tak tidur.. asyik tersenyum jek... ini yang beh ni..


macam mane nak berkesederhanaan dlm smua bende ek.. terutama bab perasaan ni... susah tul ....


tiupan angin kejahatan membisikkan keresahan, kegelisahan dan keraguan di hati akan ku sangkal dengan ketabahan dari Allah.. Allahuakbar!!!!!!!.... mara.. mara.. mara.. tanpa menoleh.. come on.. go.. go.. go...


cepat .. masa tu memburu aku.. cepat..... lari.. maju ke depan..


ingin di luah tak terkata... ingin di simpan tak terdaya...tapi hati memendam rasa...jadi luahkan jek.. xguna dah nak pendam2 zaman skang ni...


kadang2 rasa stress sgt.. terutama bila banyak keje tp daya fokus xdek.. memang stress.. terasa sgt nikmat ditarik... tapi Alhamdulillah.. itu.. cuma sementara.. ade on off la.. cuma sebenarnye Allah duga kita.. supaya bila daya fokus dh mantap kita lebih bersyukur dengan nikmat pemberianNya..