Rabu, 20 Januari 2010

aku, dia dan kau (hasil nukilan babyotai) part 15

"bagilah sy ms.. sy perlukan masa..saya takut..saya takut ia berlaku lagi,..terlalu pedih..."kataku menahan sebak di dada. "Atikah itu semua takdir Allah, kita kene terima, jangan la persiakan lagi hubungan kita ini... fikirkanla yang terbaik... saya gembira kalu atikah gembira dan begitula sebaliknyer.. jomla kita balik..hari pun macam nak ujan jek ni.. sudahla tu.. bawak banyak bersabar.. apa2 hal tepon jek nua.. nua sedia membantu,,.." argh.. fikiranku mula berkecamuk.. bolehkah aku terima dia semula.. sayangkah aku pada dia.. teringat dgn pesan arwah nenek ku. "ingat ikah sayang, walau apa jua keadaan kita, ingat Allah sayang. sentiasala meminta petunjuk daripadaNya. " masih terngiang2 lagi pesanan arwah nenek kat telinga aku. tanpa berlengah aku beredar, dengan niat membersihkan diri dan mendekatkan diri dengan Allah..

**********************************************************

Guruh kuat mengejutkan aku dari tidur. Aku lihat jam menunjuk ke angka 4 pg. Kesejukan menyelubungi diriku, membangkitkan ingatanku terhadap arwah abg aizat.. dikala guruh begini pasti abg aizat akan memelukku utk memberikan kekuatan padaku.. guruh yang kuat dan silauan kilat.. membantutkan tidurku.. aku terus beredar ke bilik air.. niat utk menunaikan solat...meminta petunjuk dalam ape yg perlu diputuskan utk hari2 esok..Hari berganti hari.. dalam xsedar, esok aku dah pun 32 tahun.... setelah solat aku duduk berteleku... cuba membuat perangkaan masa mendatang.

**************************

"Kring! Kring"..... aku terus menjawab telepon... "assalamualaikum".. aku dah cam suara sape/... "Atikah, pegi mana2 ke arini... Jom nua banjer.. kita pi enjoys arini..."cerianye suara dia.. ade apa2 ker.. "boleh tak ni.." aku teragak2.. er.. nak pergi ke tak ek.. tapi aku bukan ade agenda pun... dan semenjak akhir2 ni aku pun dh dpt menyesuaikan semula dengan dia.. menerimanya seperti 8 thn yg lalu.. ape lagi.. dh nak.. setuju la kan...