Sabtu, 1 Ogos 2009

Alhamdulillah

Alhamdulillah

Pencapaian aku dikala ini

Mampu memiliki sebuah kereta

Allowance yang banyak seperti gaji

Sudah dapat memberikan wang pada ibu bapa dan nenek

Walau xseberapa

Alhamdulillah

Seusia senja 26 ini aku masih mampu menjaga agama dan adab

Walau tak sebaik mana

Alhamdulillah

Dalam usia sebegini diberi peluang melanjutkan lagi pelajaran

Semoga Allah bantu dan permudahkan urusan

Sehingga ke tahap kedoktoran

Alhamdulillah

Aku bersyukur

Dengan ape yang aku miliki di seusia aku ini

Tak pernah ku mimpi untuk dapat sebegini

Alhamdulillah

Dibesarkan dalam keluarga yang susah,

Memiliki kereta sendiri itu satu yang teramat gembira walau

Hanya sebuah myvi

Alhamdulillah..

Semoga Allah sentiasa memberikan aku petunjuk

Dari kelalaian, kealpaan, keangkuhan, kesombongan dan ketakburan

Alhamdulillah

Aku masih dapat tempuhi

Kehidupan ku yang penuh

Kenangan manis dan pahit

Alhamdulillah

Allah menabahkan aku dalam menangani

Kesepian dihatiku

Keresahan dihatiku

Dalam menantikan jodoh yang tak kunjung tiba

Alhamdulillah..

Alhamdulillah…

Alhamdulillah

Masih belum bersyukurkah aku

Ya Allah,

Bantulah aku menangani masalah hati

Selalu tiada kepuasan hati

Walau telah terpampang kejayaan demi

Kejayaan yang ku kecapi di depan mata

Ya Allah bantulah aku menepis bisikan syaitan ini

Ya Allah bantulah aku mengikis titik hitam dihati

Supaya hati ku punyai bisikan hati yang tulus

KepadaMu ya Allah aku berserah’

KepadaMU ya Allah aku mohon pertolongan dan perlindungan.

Ameen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan