Rabu, 14 Januari 2009

penyesalan

seringkali aku lakukan kesilapan dan setiap kali itulah aku menyesal.. penyesalan demi penyesalan.. tetapi aku masih melakukan kesilapan sehingga ke hari ini... sehingga aku rase tidak ingin bersua muka dengan sesiape pun... kerna aku khuatiri pertemuan akan membangkitkan kesilapan lagi bagiku.. argh.. keluhan demi keluhan.. terase sesak nafas tapi ... yang telah berlaku tidak boleh diubah lagi...andai mase itu boleh di putar pasti akan aku buat yang terbaik untuk semua.. tapi... itu hanye mimpi yang tiade kesudahan.. kini aku disini... masih disini.. menunggu... menanti.. apakah penyesalan akan berlaku lagi dalam hidupku.. Ya Allah .... ampunilah dosa umat-Mu ini... bimbingilah daku.. peristiwa demi peristiwa....kenangan demi kenangan.... terimbas kembali di memoriku....tersentuh hati... terluka..sepi... sayu... terbit penyesalan... persoalan kenape sering terluah...kenape..kenape...kenape...tapi dibiarkan berlalu....kaku...disulami keluhan berat... penyesalan..maaf terluah antara dengar dengan tidak.. sayup. ....tangan dihulur tanda ikhlas memohon keampunan.. mata bertentangan menunjukkan kesungguhan.. hati tersentuh tat kala tangan dijabat...digenggam erat..mata digenangi air, kabur pandangan ...sebak didada...tersekat suara...Alhamdullillah.. aku masih diberi peluang...masih ade sisa kemaafan dalam hidupku....tapi....penyesalan tetap penyesalan...kekesalan tetap terkubu di lubuk hati...penyesalan membimbing aku mematangkan lagi pemikiran aku... ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan