Khamis, 15 Januari 2009

Pelalau

Apa yang dinamakan pelalau, mungkin wujud ada dalam bentuk sihir, persoalan sihir ini.
Ada sihir pengasih dipanggil attiwalah, ada yang lain disebut sihir pembenci yang lebih hampir kepada pelalau.

Dalam Surah al-Baqarah, disebutkan bahawa, sihir diusahakan sehingga ia dapat memecahkan antara suami dengan isteri. Tidak berlaku perpecahan dan perceraian melainkan berlakunya benci membenci.

Jika ini berlaku (sihir pembenci), ia akan menyebabkan orang melihat seseorang itu, ia tidak mengundang kebaikan kepada hati, tetapi mengundang kebencian kepada hati. Inilah yang dinamakan pelalau.

Sama ada akidah kita rosak atau tidak, ia bergantung kepada pegangan kita. Jika kita kuat berpegang kepada aqidah, kita meyakini bahawa apa sahaja yang berlaku atas takdir dan kehendak Allah Yang Maha Mengkehendaki.

Jika Allah SWT mengkehendaki seseorang itu tidak mendapat jodoh atau hanya mendapat jodoh pada usia yang lewat, maka itulah kehendak Allah, bukan atas usaha manusia.

Jangan meletakkannya sebagai usaha manusia untuk menghalang rezeki seseorang, walhal rezeki dan jodoh adalah ditangan Allah SWT, bukan manusia yang menentukannya. Wallahua'lam.

3 ulasan:

  1. nak tanya bagai mana nak mengubati penyakit atau terkena ilmu pelalau ini
    saya mohon jasa baik anda semua tarikh perkahwinan kami dah hampir tapi saya takut, kerana saya dapat rasakan tunang saya terkena pelalau

    BalasPadam
  2. jika anda ingin membantu saya sila e-mail saya joniey_rozila@yahoo.com

    BalasPadam
  3. asm.. joniey.. sorry .. lambat .. sy baru jek baca comment from u.... cuba la layari www.penawar.com .. ade contact number ustaz tu.. kalu tunang tu ikut skali lagi bagus.. xpun.. pegi darussyfa'.. ade jugak sy link kan laman webnye.. kalu ubat untuk diri sendiri i tau.. u baca 41x 3 qul kalu rasa panas atau sakit pale atau sakit2 kat bhgn sendi.. bahu.. ade la yg xkene.. anyway.. kadang2 perasaan kita sendiri pun xstabill.. ade pape lg u boleh bg feedback..

    BalasPadam